Τρίτη 31 Μαΐου 2016

Διασχολική Δράση "Αξίες Ζωής" - Εκδήλωση

   Το τριήμερο των εκδηλώσεων της διασχολικής δράσης «Αξίες Ζωής» πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία. Τα δημοτικά σχολεία του Δήμου Νέστου παρουσίασαν στο κοινό τις δράσεις που υλοποίησαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος σε μία πολύ όμορφη εκδήλωση πλούσια σε τραγούδι, χορό, θεατρικά δρώμενα, παρουσιάσεις κλπ.
  Συγκεκριμένα το σχολείο μας σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Ερατεινού παρουσίασε τραγούδια για την προσφυγιά και τη μετανάστευση, γεγονότα διαχρονικά και άκρως επίκαιρα. Τον συντονισμό των μαθητών και των δύο σχολείων είχε αναλάβει η εκπαιδευτικός μουσικής, κα. Κωνσταντία Σπυριάδου. Ευχαριστούμε πολύ τους μουσικούς , τον κ. Αθανάσιο Ξανθόπουλο (διευθυντή  της Φιλαρμονικής Δήμου Νέστου) και την ορχήστρα του (μέλη της Φιλαρμονικής), που συνόδευσαν τη χορωδία μας και συνέβαλαν στο τόσο ωραίο αποτέλεσμα.
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή τους!!!


Τετάρτη 25 Μαΐου 2016

Διασχολική Δράση "Αξίες Ζωής"

  Το σχολείο μας συμμετέχει στη διασχολική δράση των δημοτικών σχολείων του Δήμου Νέστου με θέμα «Αξίες Ζωής» που θα πραγματοποιηθεί το τριήμερο 27,28,29 Μαΐου 2016 στο Δημοτικό Θέατρο Χρυσούπολης. Την Παρασκευή, 27/5/2016, η χορωδία του σχολείου μας θα παρουσιάσει τραγούδια σχετικά με το θέμα της εκδήλωσης.
    Σας προσκαλούμε όλους να τιμήσετε με την παρουσία σας την προσπάθεια των παιδιών.

Πρόγραμμα εκδήλωσης:

Παρασκευή 20 Μαΐου 2016

Δίκτυο Διασχολικής Επιμόρφωσης Δημ. Σχολείων Νέστου

                         

  Την Τετάρτη 18 Μαΐου 2016, στις 6μ.μ. στο 2ο Δημ. Σχολείο Χρυσούπολης πραγματοποιήθηκε η 2η συνάντηση ενδοσχολικής επιμόρφωσης 2015 – 16,  των Δημοτικών Σχολείων: 2ου Χρυσούπολης, Δ.Σ. Ερατεινού – Πετροπηγής – Ποντολιβάδου και Δ.Σ. Ν. Καρυάς.
    Τα σχολεία αυτά δημιούργησαν, με δική τους πρωτοβουλία, το εν λόγω επιμορφωτικό δίκτυο και στο πλαίσιο των αρχών της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και της Δια Βίου Μάθησης δραστηριοποιούνται από κοινού για ενδοσχολικές επιμορφώσεις που στόχο έχουν να ενισχύσουν την επαγγελματική τους ανάπτυξη.
      Τον Δεκέμβριο του 2015 η πρώτη συνάντηση της διασχολικής τους συνεργασίας είχε ως θέμα: «τα εικστικά και  τη σχέση τους με τη μάθηση».
    Η 2η συνάντηση, της 18ης Μαΐου 2016, είχε ως θέμα: «Την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Τάξη» με επιμορφώτριες τις κ. Σαατσόγλου Ελένη, Σχολική Σύμβουλο της 3ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας, κ. Καρτσιώτου Θωμαΐδα, πρώην Σχολική Σύμβουλο της 3ης Περιφέρειας και δασκάλα του Ευρωπαϊκού Σχολείου Βρυξελλών και κ. Καψάλη Δέσποινα, δασκάλα του Δημ. Σχολείου Ν. Καρυάς.

Κυριακή 15 Μαΐου 2016

Αναμνήσεις - Γκλαβάκης Ευάγγελος

    Λέγομαι Γκλαβάκης Ευάγγελος του Χρυσόστομου και της Σταυρούλας, το γένος Τσάλπα. Γεννήθηκα με τους γάτους στις 18 Ιανουαρίου (ο μήνας των γάτων)  του 1940 στο παλιό χωριό. "Ρώτηξε κάποιον ο Θεός τι ήθελες να ήσουν;"  "Να ‘μουν το Μάιο γάιδαρος, τον Αύγουστο κριάρι, όλο το χρόνο κόκορας και γάτος το Γενάρη".
     Ο πατέρας μου γεννήθηκε στην Καρυά της Ανατολικής Θράκης, μάλλον το 1909, και ήρθε εδώ ως πρόσφυγας μικρός. Δύο προσφυγιές είχαν. Την πρώτη φορά ήρθαν στην Ελλάδα και βγήκαν στον Αλμυρό του Βόλου, κοντά στα Φάρσαλα, όπου έμειναν λίγο καιρό. Ξαναγύρισαν στην πατρίδα όπως όλοι. Τη δεύτερη φορά ήρθαν με τα κάρα και απ’ ότι άκουγα εγκαταστάθηκαν προσωρινά στο Δοξάτο Δράμας. Εκεί ήταν θαμμένος και ο παππούς μου ο Κωνσταντίνος Γκλαβάκης. Ο πατέρας μου στην εκκλησία στον Αϊ- Μηνά ήταν παπαδάκι (ξεφτέρι) και μαζί με άλλα παιδιά βοηθούσαν τον παππά του χωριού. Ο παππούς ο Κωστάκης ήταν ευκατάστατος στην πατρίδα, είχε χωράφια και πρόβατα. Από τη γιαγιά του την Κατερίνα, Κωστάκαινα τη φώναζαν, είχα ακούσει ότι το σακάκι του μπαμπά μου, το  έχει ντουμπλαρισμένο (μέσα στη φόδρα) με λίρες. Ήταν μικρός και δεν τον έψαξαν οι Τούρκοι. Κι ήρθαν στην Ελλάδα με χρυσό, με λίρες.

Τρίτη 10 Μαΐου 2016

Μες στο Μουσείο

    Με αφορμή την 13η ενότητα στο μάθημα της  Γλώσσας της Β΄τάξης: «Μες στο μουσείο», επισκεφτήκαμε το Λαογραφικό Μουσείο του χωριού μας για να δούμε από κοντά παλιά εργαλεία και σκεύη που χρησιμοποιούσαν οι πρόγονοί μας.

    Οι μικροί μαθητές έμειναν έκθαμβοι με αυτά που είδαν. Εντυπωσιάστηκαν με τις κιτρινισμένες ασπρόμαυρες φωτογραφίες, μάθανε για τις δυσκολίες της ζωής εκείνης της εποχής: χωρίς ρεύμα, χωρίς ύδρευση κουβαλούσανε νερό από τα ποτάμια ή τις φυσικές πηγές, χωρίς καλοριφέρ καθημερινή τους μέριμνα ήταν το μάζεμα ξύλων για την ξυλόσομπα, έπλεναν τα ρούχα στο χέρι, ζύμωναν μόνοι τους το ψωμί, οι γεωργοί κάνανε όλες τις αγροτικές δουλειές είτε με τα χέρια είτε με τα βόδια που έσερναν τα άροτρα και άλλα πολλά.
     Τα παιδιά βγάλανε πολλές φωτογραφίες και όταν επιστρέψαμε στο σχολείο γράψανε τις εντυπώσεις τους και κατασκευάσανε το άλμπουμ του Λαογραφικού Μουσείου της Νέας Καρυάς.

Τα παιδιά δώσανε μια υπόσχεση, ότι θα εμπλουτίσουν το μουσείο με τα δικά τους παιχνίδια στο μέλλον, ώστε οι επόμενες γενιές, όταν θα το επισκέπτονται, να θαυμάζουν τα δικά μας αντικείμενα ως παλαιά σε σύγκριση με αυτά της δικής τους εποχής. «Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι…!»

Δευτέρα 9 Μαΐου 2016

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα - Πασχαλινές δραστηριότητες

    Εν όψει των αγίων ημερών του Πάσχα οι Μικροί Χρονοταξιδιώτες μας έκαναν ένα ταξίδι στις παραδόσεις και στα έθιμα των λαών της Ευρώπης. Κάθε σχολείο ετοίμασε το αντίστοιχο υλικό, παρουσιάζοντας την ιδιαίτερη λαογραφία της χώρας του, και το έστειλε ταχυδρομικώς στις υπόλοιπες χώρες μαζί με πασχαλινές δημιουργίες των μαθητών. Εμείς προτιμήσαμε να διακοσμήσουμε τις πασχαλινές μας κάρτες εφαρμόζοντας τις γνώσεις μας στα μαθηματικά σχετικά με τη γεωμετρία (μοτίβα, τάγκραμ κτλ), μιας και  ήταν στη διδαχθείσα ύλη εκείνων των ημερών. Επίσης όλα τα σχολεία δημιούργησαν από κοινού μία παρουσίαση σχετικά με τη νηστεία της Μεγάλης Σαρακοστής. Παραθέτουμε ένα δείγμα από όσα ετοιμάσαμε για να στείλουμε στους φίλους μας στην Ευρώπη.  




Παρασκευή 6 Μαΐου 2016

Αναμνήσεις - Τσατσαλού Ελένη

Παρασκευή 29 Απριλίου 2016

Πάσχα μυρωδάτο… Πάσχα ευωδιαστό…

   Πασχαλινές κατασκευές με πολλή φαντασία και απίστευτη διάθεση παιδιών και δασκάλων. Όλοι οι μαθητές εδώ και καιρό ετοίμασαν τις όμορφες δημιουργίες τους με τη βοήθεια των δασκάλων τους. Στόλισαν τις τάξεις τους, έφτιαξαν τα καλαθάκια τους, έβαψαν τα αυγουλάκια τους…

   Σας ευχόμαστε «Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!»

Πέμπτη 21 Απριλίου 2016

Αναμνήσεις - Βογιατζή Κορίνα (δασκάλα)


    Τέλη Αυγούστου 2002. Μετά από ένα καλοκαίρι αναμονής και αγωνίας,η απόσπαση για τον Νομό Καβάλας είναι γεγονός! Ανάμεικτα συναισθήματα, όπως πάντα, κάθε αρχή της σχολικής χρονιάς.  Ένας κόμπος στο λαιμό για τα παιδιά και το γνώριμο που αφήνεις πίσω σου, αγωνία γι’ αυτό που θα ακολουθήσει. Νέος τόπος, νέα πρόσωπα, νέες συγκινήσεις...
«Τοποθετηθήκατε στο Δημοτικό Σχολείο Νέας Καρυάς», μου ανακοινώνει η φωνή στην άλλη άκρη του τηλεφώνου. «Αύριο πρέπει να παρουσιαστείτε!».Στη στιγμή κλειδιά και χάρτης ανά χείρας, πού GPS εκείνη την εποχή, και φύγαμε για την πρώτη αναγνωριστική διαδρομή μέχρι το σχολείο που θα με φιλοξενήσει μια ολόκληρη χρονιά... ή μήπως περισσότερο;
Ακολουθώντας τη γνωστή συνταγή, αλάνθαστη χρόνια τώρα, εντοπίζω το καμπαναριό που με οδηγεί στην εκκλησία του χωριού. Στοίχημα ότι εκεί θα βρω την πλατεία και κάπου τριγύρω το σχολείο... Διάνα και αυτή τη φορά! Ακριβώς απέναντι από την Κοίμηση της Θεοτόκου και την πλατεία, ξεκουράζεται ένα μικρό, ισόγειο, χρωματιστό σχολείο, απολαμβάνοντας τις τελευταίες στιγμές ηρεμίας πριν το κουδούνι ταράξει τη γαλήνη του.
    1η Σεπτέμβρη. Χαρούμενες φωνές και έντονες συζητήσεις  από το γραφείο των δασκάλων πλημμυρίζουν τους άδειους διαδρόμους. Ο διευθυντής σηκώνεται από το γραφείο του για να υποδεχτεί τη νεοφερμένη με κάθε επισημότητα. «Θανάσης Σμάλης» μου συστήνεται και ακολουθεί το καλωσόρισμα από τους υπόλοιπους συναδέλφους. Με ανακούφιση διαπιστώνω το ευχάριστο κλίμα. Πάντα το θεωρούσα βασικό συστατικό της δημιουργικότητας! Ο διευθυντής με ξεναγεί στους χώρους του σχολείου και με ενημερώνει σύντομα για τη λειτουργία του. Το άγχος μου μαζεύεται επιτέλους στη γωνιά του κρυφοκοιτάζοντας τις καινούριες ιδέες που κατακλύζουν σαν θύελλα το μυαλό μου! Διαισθάνομαι ότι πολλά και σημαντικά θα ακολουθήσουν σ’ αυτόν τον τόπο…

Δευτέρα 18 Απριλίου 2016

Let's do it Greece 2016 - Δίκτυο "Οικολογικά Σχολεία"

   Την Παρασκευή 15 Απριλίου 2016 το σχολείο θύμιζε πραγματικό εργοτάξιο. Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του προγράμματος του δικτύου "Οικολογικά Σχολεία" την Πανελλήνια Εθελοντική Οικολογική μέρα του Let's do it Greece 2016 μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς φόρεσαν τις “στολές εργασίας” και με αστείρευτη διάθεση και μεράκι ανέλαβαν να κάνουν την αυλή του σχολείου πολύ όμορφη.  Κάθε ομάδα ασχολήθηκε και με μια εργασία, κλάδεμα, καθαριότητα, κόψιμο χόρτων, βάψιμο παρτεριών, φύτεμα καλλωπιστικών θάμνων, σχεδίαση επιδαπέδιων παιχνιδιών. Αν και η μέρα ήταν κουραστική και ζεστή, το αποτέλεσμα ικανοποίησε μικρούς και μεγάλους! Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα και μπράβο στα παιδιά για τις δράσεις που υλοποίησαν.