- Αρχική σελίδα
- Το σχολείο μας
- Κανονισμός Λειτουργίας
- Εκπαιδευτικοί/ Υποδομές/ Εξοπλισμός
- Σύγχρονη Εξ' αποστάσεως εκπαίδευση
- Covid-19 – Οδηγίες
- Erasmus+
- eTwinning
- Comenius
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- Αναζητώντας τις ρίζες μας
- Η ιστορία του σχολείου μας
- Επικοινωνία
- Καλές Πρακτικές
- Νομοθεσία- Εγκύκλιοι
- ΣΧΕΔΙΑ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
- Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου Σχολικής Μονάδας
Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2016
Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2016
Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016
Εκδρομή στην Κεραμωτή - (Εντυπώσεις)
Την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2016 πραγματοποιήθηκε η πρώτη
εκπαιδευτική εκδρομή μας στην Κεραμωτή. Η επίσκεψη στο ναυπηγείο και στο ιχθυοτροφείο
έδωσε την ευκαιρία στους μικρούς μας μαθητές να μάθουν πώς εκτρέφονται τα ψάρια
σε ένα ιχθυοτροφείο, και πώς συντηρούνται, επισκευάζονται, κατασκευάζονται τα
πλοία στο τοπικό ναυπηγείο. Επίσης γνώρισαν δια ζώσης αυτούς τους χώρους εργασίας, αλλά
και ενημερώθηκαν για τη φύση των επαγγελμάτων που απασχολούνται σε τέτοιους
χώρους από τους ίδιους τους ανθρώπους που εργάζονται εκεί. Η εκδρομή μας ολοκληρώθηκε
στο Δημοτικό Σχολείο Κεραμωτής. Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης αποτύπωσαν συνεργατικά
τις σκέψεις και τις εντυπώσεις τους από την όλη μέρα σε ένα κείμενο, αξιοποιώντας
άσκηση του σχολικού εγχειριδίου της Γλώσσας που καλεί τους μαθητές να
περιγράψουν πώς πέρασαν σε μία εκδρομή, συνδέοντάς έτσι την παραγωγή γραπτού λόγου
με τη σχολική τους πραγματικότητα.
Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2016
Εκπαιδευτική Εκδρομή στην Κεραμωτή (εργασία Στ΄ τάξης)
Η πρώτη μας εκπαιδευτική εκδρομή είναι προ των πυλών και
αποτελεί την πλέον κατάλληλη ευκαιρία για να εφαρμόσουμε στην πράξη αυτό που
επιτάσσει το ισχύον Αναλυτικό Πρόγραμμα του μαθήματος της Γλώσσας, την ένταξη δηλαδή της
διαδικασίας παραγωγής γραπτού λόγου σε πραγματικές συνθήκες επικοινωνίας.
Άλλωστε, σύμφωνα με τον Φρενέ (εγκεκριμένος Γάλλος παιδαγωγός και εκπαιδευτικός
μεταρρυθμιστής), οι μαθητές δεν πρέπει να εκτελούν πια μια σχολική άσκηση που να
προορίζεται να διαβαστεί μόνο από το δάσκαλο, αλλά να δημιουργούν έργα που
έχουν νόημα, να γράφουν κάτι για να διαβαστεί από πραγματικό κοινό. Έτσι το
σχολείο ανοίγει τις πόρτες του στη ζωή και την κοινωνία. Αυτό είναι που δίνει
ξεχωριστό νόημα στο έργο των μαθητών και τους δίνει κίνητρο για μάθηση. Έτσι
λοιπόν οι ασκήσεις παραγωγής γραπτού λόγου του βιβλίου της Γλώσσας θα
αξιοποιούν τα συμβάντα της σχολικής ζωής καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής
χρονιάς και θα ανακοινώνονται στο ιστολόγιο του σχολείου. Επίσης με βάση τις αρχές
της φθίνουσας καθοδήγησης στην εκπαιδευτική διαδικασία, την πρώτη φορά το κάθε
κειμενικό είδος θα δουλεύεται συνεργατικά στην ολομέλεια της τάξης, ενώ για όλες
τις υπόλοιπες φορές οι μαθητές θα εργάζονται είτε ατομικά είτε συνεργατικά σε
ολιγομελείς ομάδες εργασίας. Η πρώτη μας έκθεση αφορά τον τρόπο γραφής μιας
ανακοίνωσης σχετικά με μία σχολική εκδρομή.
Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2016
Αναμνήσεις - Καφετζοπούλου Περιστέρα
Όταν μου ζητήθηκε απ' τους φίλους και
αγαπητούς συναδέλφους πριν κάποιους μήνες να γράψω τις αναμνήσεις και τις
σκέψεις μου απ' το Δημοτικό Σχολείο της Ν. Καρυάς όταν πριν αρκετά χρόνια - η
αλήθεια είναι ότι είναι κάμποσες δεκαετίες που με χωρίζουν απ' εκείνη την εποχή
που μικρό κοριτσάκι με τη μπλε ποδιά και τον κολλαριστό άσπρο γιακά φοιτούσα
στο σχολείο - δυσκολεύτηκα να το κάνω.
Δυσκολεύτηκα ν' ανασύρω στη μνήμη
εικόνες αλλά και μορφές απ' τις πρώτες τάξεις του σχολείου. Αποτυπωμένη έμεινε
απ' αυτή την περίοδο μόνο η γλυκιά μορφή της πρώτης μου δασκάλας της κας.
Πέπης. Η ήρεμη κάπως μπάσα και αργόσυρτη φωνή της που συνοδευόταν απ' τις
κινήσεις των χεριών της με τα μακριά και λεπτά δάκτυλα. - Περίεργο πάντως τι
μπορεί να αποτυπωθεί στη μνήμη ενός μικρού παιδιού για μια απ' τις
σημαντικότερες στιγμές της ζωής του όπως αυτής της πρώτης επαφής με το σχολείο,
τη γραφή, την ανάγνωση.
Σαν σε σύννεφο αχνό ανασύρω την εικόνα
του σχολείου μου στις πρώτες τάξεις. Ήταν θαρρώ τότε που χρησιμοποιούνταν ως
τάξεις νοικιασμένοι χώροι γύρω απ' την πλατεία του χωριού, μια που χτίζονταν το
καινούργιο σχολείο, αυτό που υπάρχει μέχρι σήμερα.
Ρομαντικές και γραφικές εικόνες μιας
άλλης εποχής σε εκείνες τις αίθουσες με την ξυλόσομπα σε κάποιο σημείο της και
τριγύρω τις παιδικές αγνές ψυχές στριμωγμένες - μια που οι τάξεις ήταν
πολυπληθείς - στα παλιά εκείνα αγαπημένα
θρανία με ενιαίο το καθισματάκι και χωρίς στήριγμα για την πλάτη.
Ανεξίτηλη στη μνήμη μου έμεινε η εικόνα μιας ημέρας σ' εκείνη την αίθουσα, ενώ είμαι στον πίνακα γράφοντας, πιθανόν λύνοντας μια άσκηση, να ακούγονται έντρομες οι φωνές των συμμαθητών μου φωνάζοντας με να προστατευθώ γιατί το μπουρί της σόμπας είχε πάρει "θέση προσγείωσης" προς το πάτωμα, στο σημείο που βρισκόμουν. Περιττό να πω ότι το μάθημα είχε τελειώσει για εκείνη την ώρα. Άλλο που δε θέλουμε βέβαια.
Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2016
3η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού - Δελτίο Τύπου
ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΎΠΟΥ
3η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού
Αθλητισμού
Διασχολική συνεργασία 2ου Δημοτικό
Σχολείου Χρυσούπολης – Δημοτικό Σχολείου Ν. Καρυάς
Τη Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2016, πραγματοποιήθηκε στο 2ο
Δημοτικό Σχολείο Χρυσούπολης μια δημιουργική διασχολική συνάντηση με αφορμή την
3η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Για 3η συνεχή
χρονιά το 2ο Δημοτικό Σχολείο Χρυσούπολης και το Δημοτικό Σχολείο Ν.
Καρυάς συνεργάζονται και συναντιούνται για άθληση, χαρά, συμμετοχή και
δημιουργικότητα μεταξύ παιδιών και δασκάλων.
Φέτος το θέμα της εν λόγω ημέρας ήταν: «Νιώσε τη χαρά της άθλησης
χωρίς το άγχος της νίκης και τον φόβο της αποτυχίας: Αθλητισμός – Δικαίωμα για
όλους».
Του αθλητισμού η βόλτα ξεκίνησε για τους μικρούς μαθητές με τον
μύθο του Αισώπου: «Ο λαγός και η χελώνα» με παράλληλες εμπλουτιστικές δραστηριότητες
από τους δασκάλους εικαστικών των δύο σχολείων. Ακολούθησε η ζωγραφική των
αθλημάτων όπου θυμηθήκαμε τον Φοίβο και την Αθηνά, των Ολυμπιακών αγώνων της
Αθήνας. Ακολούθως, καθώς αθλούμαι σημαίνει «νιώθω – αισθάνομαι», η επόμενη
στάση έγινε στο δέντρο των συναισθημάτων, όπου στα κλαδιά της συμβολικής ελιάς
τα παιδιά απόθεσαν καρτελάκια με τα συναισθήματά τους γύρω από τον αθλητισμό. Το
πρόγραμμα της ημέρας που ετοιμάστηκε από τις γυμνάστριες των δύο σχολείων
κ.Μολοχίδου Ελισάβετ και κ.Κανάκη Αικατερίνη, περιελάμβανε παραολυμπιακά
αθλήματα (μπότσια) καθώς και πινκ πονκ, μπάντμιντον, ποδόσφαιρο, μπέισμπολ,
παιχνίδια με στεφάνια, χορούς και διασκέδαση.
Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2016
3η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 2016-2017
Για τρίτη σχολική χρονιά συνεχίζουμε τη συνεργασία μας
με το 2ο Δημοτικό Σχολείο Χρυσούπολης όσον αφορά την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού
Αθλητισμού. Ως είθισται τα τελευταία δύο χρόνια μαθητές και εκπαιδευτικοί των
δύο σχολείων συναντιούνται και πραγματοποιούν από κοινού δράσεις σχετικά με το
θέμα της μέρας. Την πρώτη χρονιά η συνάντηση έγινε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο
Χρυσούπολης, πέρσι στο δικό μας και φέτος ήρθε πάλι η σειρά μας να τους
επισκεφτούμε.
Η Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2016 έχει οριστεί από το
Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και
Θρησκευμάτων ως 3η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού με στόχο την
αναγκαιότητα υιοθέτησης ενός πιο δραστήριου τρόπου ζωής των παιδιών και εφήβων
και στην προσπάθεια να παρακινήσει τους μαθητές να συμμετάσχουν σε οποιοδήποτε
είδος φυσικής δραστηριότητας με απώτερο στόχο τη βελτίωση της φυσικής
κατάστασης, την καλλιέργεια και ενίσχυση της ευεξίας. Το φετινό σύνθημα είναι:
«Νιώσε τη χαρά της άθλησης χωρίς το
άγχος της νίκης και τον φόβο της αποτυχίας: Αθλητισμός – Δικαίωμα για όλους».
Τη Δευτέρα, λοιπόν, οι μαθητές θα έρθουν το πρωί
κανονικά και ντυμένοι με αθλητική ενδυμασία και με το σακίδιο της εκδρομής
(γεμάτο με όλα τα απαραίτητα: φαγητό, νερό κλπ). Θα επιστρέψουμε στις 13:15 και
το Ολοήμερο Τμήμα θα λειτουργήσει κανονικά.
Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2016
Μικροί κηπουροί εν δράσει…
Ο υπέροχος ανθόκηπος που μας περίμενε το πρωί του Αγιασμού
στην είσοδο του σχολείου μας, προσφορά της κα. Κοσμίδου Λαρίσας, αποτέτελεσε αφορμή για περισσότερη δράση. Οι μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης μεταφύτεψαν τα
λουλούδια σε διάφορα σημεία της αυλής και ανέλαβαν την περιποίηση τους καθ’ όλη
τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Μία δράση που από τη μία πρόσφερε πολλή χαρά στα παιδιά
και από την άλλη την ευκαιρία να αναδειχτούν και να αξιοποιηθούν διάφορα ταλέντα... στην
κηπουρική!
Μικροί Κηπουροί Εν Δράσει.. on PhotoPeach
Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2016
Αγιασμός Σχολικής Χρονιάς 2016 - 2017
Τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2016 ξεκίνησε και επίσημα η νέα σχολική χρονιά. Μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς συγκεντρώθηκαν στον αύλειο χώρο για να παραστούν στον καθιερωμένο Αγιασμό. Τη Δημοτική Αρχή εκπροσώπησε η κa. Κοσμίδου Λαρίσα την οποία ευχαριστούμε θερμά τόσο για τη στήριξη της από τον θεσμικό της ρόλο και για την προσφορά της ως γιατρός του χωριού όσο και για την πολύ όμορφη έκπληξη που μας είχε ετοιμάσει… Ένας υπέροχος, πολύχρωμος ανθόκηπος μας περίμενε πρωί πρωί στην είσοδο του σχολείου μας!
Ευχόμαστε σε όλους καλή σχολική χρονιά!!!
Ακολουθούν
κάποιες σκέψεις των μαθητών της ΣΤ' τάξης για την ημέρα. (Το κείμενο
δημιουργήθηκε συνεργατικά από την ολομέλεια της τάξης.)
Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2016
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)




