- Αρχική σελίδα
- Το σχολείο μας
- Κανονισμός Λειτουργίας
- Εκπαιδευτικοί/ Υποδομές/ Εξοπλισμός
- Σύγχρονη Εξ' αποστάσεως εκπαίδευση
- Covid-19 – Οδηγίες
- Erasmus+
- eTwinning
- Comenius
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- Αναζητώντας τις ρίζες μας
- Η ιστορία του σχολείου μας
- Επικοινωνία
- Καλές Πρακτικές
- Νομοθεσία- Εγκύκλιοι
- ΣΧΕΔΙΑ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
- Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου Σχολικής Μονάδας
Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2016
Αναμνήσεις - Καφετζοπούλου Περιστέρα
Δυσκολεύτηκα ν' ανασύρω στη μνήμη
εικόνες αλλά και μορφές απ' τις πρώτες τάξεις του σχολείου. Αποτυπωμένη έμεινε
απ' αυτή την περίοδο μόνο η γλυκιά μορφή της πρώτης μου δασκάλας της κας.
Πέπης. Η ήρεμη κάπως μπάσα και αργόσυρτη φωνή της που συνοδευόταν απ' τις
κινήσεις των χεριών της με τα μακριά και λεπτά δάκτυλα. - Περίεργο πάντως τι
μπορεί να αποτυπωθεί στη μνήμη ενός μικρού παιδιού για μια απ' τις
σημαντικότερες στιγμές της ζωής του όπως αυτής της πρώτης επαφής με το σχολείο,
τη γραφή, την ανάγνωση.
Ρομαντικές και γραφικές εικόνες μιας
άλλης εποχής σε εκείνες τις αίθουσες με την ξυλόσομπα σε κάποιο σημείο της και
τριγύρω τις παιδικές αγνές ψυχές στριμωγμένες - μια που οι τάξεις ήταν
πολυπληθείς - στα παλιά εκείνα αγαπημένα
θρανία με ενιαίο το καθισματάκι και χωρίς στήριγμα για την πλάτη.
Ανεξίτηλη στη μνήμη μου έμεινε η εικόνα
μιας ημέρας σ' εκείνη την αίθουσα, ενώ είμαι στον πίνακα γράφοντας, πιθανόν
λύνοντας μια άσκηση, να ακούγονται έντρομες οι φωνές των συμμαθητών μου φωνάζοντας
με να προστατευθώ γιατί το μπουρί της σόμπας είχε πάρει "θέση προσγείωσης" προς το πάτωμα,
στο σημείο που βρισκόμουν. Περιττό να πω ότι το μάθημα είχε τελειώσει για
εκείνη την ώρα. Άλλο που δε θέλουμε βέβαια.
Έτσι λοιπόν μου 'ρθε στο νου η περίοδος
λίγο πριν το καλοκαίρι και το τέλος της σχολικής χρονιάς όπου γινόταν οι
λεγόμενες "γυμναστικές επιδείξεις".
Αγόρια και κορίτσια ντυμένα με τις
κατάλευκες φορεσιές μας - άσπρη πλισέ φούστα και άσπρο μπλουζάκι για τα αγόρια,
συγκεντρωνόμασταν στην πλατεία του
χωριού και με φόντο το υδραγωγείο επιδιδόμαστε σε αθλητικές δραστηριότητες και
παιχνίδια με ευλαβική προσήλωση και πειθαρχία.
Οι δάσκαλοί μας καλοντυμένοι,
περιποιημένοι δίπλα μας να μας καθοδηγούν, οι δε γονείς μας το ίδιο
περιποιημένοι παραδίπλα μας να μας καμαρώνουν και να μας επευφημούν. Ήταν
βλέπετε κάτι σα γιορτή για το χωριό, μια ξεχωριστή μέρα για όλους και όχι μόνο
για τους μαθητές.
Στον ίδιο αυτό χώρο της πλατείας του
χωριού ολοκληρώνονταν στις μέρες της Αποκριάς - δε θυμάμαι αν ήταν Τσικνοπέμπτη
ή την Παρασκευή πριν την καθαρά Δευτέρα - και το αποκριάτικο γλέντι, που βέβαια
ξεκινούσε στο χώρο του σχολείου, όπου παρουσιαζόμασταν με τις
"πρωτότυπες" και εντυπωσιακές στολές μας. Αστειεύομαι φυσικά. Η
πλειοψηφία των αγοριών ήταν ή καουμπόηδες με αυτοσχέδιες βέβαια στολές απ' τις
αγαπημένες μανούλες (κάτι ραμμένα συρίτια στα πλαϊνά των παντελονιών, μία θήκη
με πιστόλι γύρω απ' τη μέση κι ένα καουμπόικο καπέλο στο κεφάλι, ήταν όλο κι
όλο) ή Ζορό στην καλύτερη περίπτωση.
Τι ωραίες εποχές!
Και ερχόμαστε στις τρεις τελευταίες
τάξεις του Δημοτικού Σχολείου. Στο καινούργιο πλέον κτίσμα, πρωτοποριακό για
την εποχή του και απίστευτα λειτουργικό μια που αποτελείται από ένα μόνο όροφο.
Η τέταρτη τάξη ξεκινάει και ήδη
κυκλοφορεί η φήμη ενός νέου δασκάλου που πρώτη φορά έρχεται στο σχολείο μας
νέου άλλα αυστηρού.
Μιλάμε βέβαια για εποχές όπου ο
δάσκαλος και το εκπαιδευτικό σύστημα ήταν τέτοιο που του επέτρεπε - αν όχι του
επέβαλε - να χρησιμοποιεί μεθόδους και μέσα όχι και τόσο παιδαγωγικά για τα
σημερινά δεδομένα, ωστόσο αποδεκτά την εποχή εκείνη τόσο απ' το σύνολο της
εκπαιδευτικής κοινότητας, όσο κι απ' τους γονείς.
Ο νέος δάσκαλος λοιπόν αυτός, με
καταγωγή απ' τον Έβρο, έγινε ο δάσκαλος μου γι' αυτή και για τις επόμενες δύο
χρονιές.
Κατέβηκε απ' την έδρα κυριολεκτικά και
μεταφορικά, μειώνοντας έτσι την απόσταση μεταξύ δασκάλου και μαθητή
ενθαρρύνοντας μας όπου χρειαζόταν, εμπλούτισε τη διδασκαλία του με τη μουσική -
ακόμη ηχεί στα αυτιά μου η υπέροχη φωνή του όταν τραγουδούσε - και τη ζωγραφική
αποφορτίζοντας τη και κάνοντας τη ελκυστική για μας, έγινε έτσι κι ο ίδιος
προσιτός και οικείος σε μας και προπαντός έγινε:
Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΜΑΣ
Αγαπημένε
μου δάσκαλε, εύχομαι να 'σαι πάντα καλά και θέλω να σου πω μόνο... ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Ελπίζω, εύχομαι και προσπαθώ να μείνω κι εγώ στο μυαλό και στην ψυχή όσων
περισσότερων παιδιών μου γίνεται ως η : ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΟΥΣ
Συνειδητοποιώ τώρα γιατί ποτέ δε θέλησα
να βρεθώ στο σχολείο της Ν. Καρυάς απ' την "άλλη μεριά" απ' την μεριά
του γραφείου. Είναι γιατί θέλω το "μουσικό κουτί" των παιδικών μου
χρόνων που απόθεσα σε μια γωνιά της ψυχής μου να το ανασύρω... να το ξεκλειδώνω
κάθε φορά που το έχω ανάγκη κι η ψυχή μου ν' αγαλλιάζει με τους ήχους του.
Εύχομαι στους ξεχωριστούς και αγαπητούς
δασκάλους του σχολείου μου να συνεχίζουν να δημιουργούν και να εναποθέτουν
"μουσικά κουτιά" και στις ψυχές των παιδιών των αδελφών μου, των
ξαδέλφων μου, των φίλων και συμμαθητών μου, των γειτόνων μου... των αγαπημένων
μου ανθρώπων.
Με εκτίμηση και σεβασμό
Περιστέρα Καφετζοπούλου.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου