Δευτέρα, 19 Μαρτίου 2018

Κινητικότητα στην Ολλανδία - 1η μέρα στο σχολείο - Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+


Τη Δευτέρα το πρωί επισκεφθήκαμε το ολλανδικό σχολείο Elde College. Εκεί συναντήσαμε τους εταίρους μας στο πρόγραμμα Erasmus+.  Άλλοι ήταν γνωστοί μας από προηγούμενα ταξίδια και άλλους τους συναντήσαμε για πρώτη φορά. Το Elde College είναι ένα δημόσιο σχολείο που αντιστοιχεί στη δική μας Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση  όπως  το Γυμνάσιο και Λύκειο μαζί. Το διδακτήριο τεράστιο, δαιδαλώδες, ευρύχωρο, μοντέρνο, πραγματικά πανέμορφο. Ο αριθμός των μαθητών ξεπερνά τους 900 και με το διπλανό σχολικό συγκρότημα φθάνει τους 2500. Οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων που εργάζονται ανέρχεται σε 300. Στην πραγματικότητα είναι μια ολόκληρη πολιτεία, ασύλληπτοι αριθμοί για τα δικά μας δεδομένα.
Μετά από ένα σύντομο χαιρετισμό και γρήγορη γνωριμία ξεκίνησε η σημερινή δράση. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε μεικτές διακρατικές ομάδες και αναζήτησαν στο διαδίκτυο πληροφορίες  για τέσσερις χώρες που εμφανίζουν πολλές προσφυγικές ροές, το Ιράκ, την Ερυθραία, το Αφγανιστάν και τη Συρία. Παρουσίασαν τα βασικά χαρακτηριστικά αυτών των χωρών, τις αιτίες του ξεριζωμού αλλά και τις διαδρομές που ακολουθούν προς την Ευρώπη. Βρήκαν χαρακτηριστικά παραδοσιακά φαγητά τους, τις συνταγές τους και μετέβησαν σε παρακείμενο σούπερ μάρκετ για να αγοράσουν τα κατάλληλα υλικά. Επέστρεψαν στο σχολείο και στην αίθουσα μαγειρικής ετοίμασαν τα φαγητά και δοκίμασαν όλοι τους  τις ιδιαίτερες γεύσεις κάθε χώρας. Φυσικά γλώσσα επικοινωνίας ήταν τα αγγλικά.
Οι εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στους χώρους και τις αίθουσες του σχολείου και κάθε αντιπροσωπία πρόσφερε στους οικοδεσπότες το δικό της συμβολικό δώρο όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις. Οι εργασίες έληξαν στις 15.30. Η Διευθύντρια του σχολείου κα Toos αφού μας έκανε μια σύντομη ξενάγηση στη αγορά του Schijndel μας πρόσφερε καφέδες και  αναψυκτικά σε ένα χαρακτηριστικό γυάλινο κτίριο, σημείο αναφοράς της πόλης.
Αργά το απόγευμα επιστρέψαμε στον ξενώνας μας, ανανεώνοντας το ραντεβού μας για το επόμενο πρωί.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου