Πέμπτη, 29 Νοεμβρίου 2012

Η εφημερίδα " ΦΩΝΗ του ΝΕΣΤΟΥ" έγραψε για την επίσκεψη στην Ισπανία..

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ COMENIUS
Επίσκεψη του Δημοτικού Σχολείου Νέας Καρυάς στη Manresa της Ισπανίας

    Δεύτερη χρονιά του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Comenius (Σύμπραξη Σχολικών Μονάδων) «A Culture Rainbow Around Europe» για το Δημοτικό Σχολείο Νέας Καρυάς.
Αντιπροσωπεία εκπ/κών  του σχολείου ταξίδεψε ως  τη Manresa της Ισπανίας για την τρίτη προκαθορισμένη  συνάντηση όλων των εταίρων (7-13 Οκτωβρίου 2012)και τη συμμετοχή στις εργασίες του προγράμματος.
Συνοπτικό πρόγραμμα εργασιών:
7/10/2012
 Άφιξη στην Ισπανία και μετάβαση στη Manresa.
8/10/2012
 Επίσκεψη στο σχολείο «Escola La RenaixençaEscola La Renaixença». Οι εκπ/κοί ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου, ενώ οι μαθητές της κάθε τάξης τους υποδέχτηκαν με το δικό τους ξεχωριστό τρόπο.
9/10/2012
Ξενάγηση στο μοναστήρι του « Montserrat», ένας από τους πιο σημαντικούς προορισμούς του θρησκευτικού τουρισμού την Ισπανίας, και στο Εκκλησιαστικό Μουσικό Σχολείο  «Escolania».
Επίσκεψη σε γνωστή βιοτεχνία σοκολατοποιίας της περιοχής.
10/10/2012
Επίσκεψη στο Δημαρχείο, συνάντηση με τους εκπροσώπους του Δημάρχου. Ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο της πόλης (Καθεδρικός ναός, Ιστορικό μουσείο, Μουσείο Τεχνολογίας)
11/10/2012
Εθιμοτυπική ανταλλαγή αναμνηστικών ανάμεσα στους διευθυντές των σχολείων και παρουσίαση των έργων «Special days and festivals». Κάθε σχολείο είχε ετοιμάσει μία παρουσίαση για την προβολή των αντιπροσωπευτικών γιορτών της  χώρας του. Ακολούθησε η αξιολόγηση του προγράμματος, προσδιορισμός των περαιτέρω δράσεων και καθορισμός της οριστικής ημερομηνίας της επόμενης κινητικότητας. Αποχαιρετιστήριο δείπνο.
12/10/2012
 Ξενάγηση στην πόλη της Βαρκελώνης και αποχαιρετισμός.
13/10/2012
Αναχώρηση για την Ελλάδα.
Ακολουθεί η επόμενη και τελευταία προγραμματισμένη συνάντηση στην Τσατάλτζα και στην Κωνσταντινούπολη στην Τουρκία (20-24 Μαΐου 2013). Τα project που θα παρουσιαστούν είναι:
1.  «Προλήψεις».  Οι μαθητές και των τεσσάρων σχολείων θα δημιουργήσουν από κοινού ένα διήγημα – παραμύθι με φανταστικούς ήρωες, μέσα από το οποίο θα παρουσιάσουν κάποιες από τις προλήψεις της χώρας τους.
2.  «Βιβλίο Συνταγών». Κάθε χώρα θα παρουσιάσει κάποιες αντιπροσωπευτικές συνταγές της κουζίνας της.
3.  «Εφημερίδα Συναντήσεων».  Πρόκειται για μια μαθητική εφημερίδα στην οποία οι μαθητές κάθε σχολείου  θα αναλάβουν να παρουσιάσουν με το δικό τους τρόπο τη συνάντηση των εταίρων που πραγματοποιήθηκε στη χώρα τους.
4.  «Θεατρικό Δρώμενο». Κάθε σχολείο θα ετοιμάσει και θα μαγνητοσκοπήσει ένα θεατρικό δρώμενο σχετικό με κάποιο θρύλο της λαογραφίας της.
Δηλώσεις των εκπ/κών που συμμετείχαν στο ταξίδι:
Η κ. Κυριακίδου Ελένη  δήλωσε μετά την επιστροφή της από το ταξίδι στην Ισπανία :
«Όταν   αποφασίσαμε να κάνουμε την αίτηση για το πρόγραμμα Comenius δεν μπορούσαμε να φανταστούμε τι ακριβώς εμπειρίες θα γευόμασταν. Δεν περνούσε από το μυαλό μας η συγκίνηση που θα νιώθαμε και η συναισθηματική φόρτιση που θα επέφεραν οι επισκέψεις και οι επαφές με τους εταίρους μας.
Εισερχόμενοι στα εκπαιδευτήριά τους ήταν σαν να μπαίναμε σε γνώριμο χώρο. Νιώθαμε σαν το σπίτι μας. Συνειδητοποιήσαμε ότι, αν και χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά, υπάρχουν συνάδελφοι σαν εμάς που εργάζονται με το ίδιο σθένος να μεταφέρουν τη γνώση στις μικρές ηλικίες. Τελικά οι άνθρωποι όπου και αν βρίσκονται, ότι χρώμα και αν έχουν, σε όποιον Θεό και αν πιστεύουν, έχουν τις ίδιες ανάγκες: οικογένεια, μόρφωση, εργασία, ψυχαγωγία.»
Η κ. Ναθαναηλίδου Αναστασία με συγκίνηση είπε:
«Δεν ήμασταν τουρίστες. Ήμασταν επισκέπτες της καθημερινότητάς τους. Ήμασταν αποδέκτες της θερμής φιλοξενίας τους. Μπήκαμε στις αίθουσες διδασκαλίας και αντικρίσαμε τα αθώα  χαμόγελα των μικρών μαθητών  που φάνηκε πως μας περίμεναν με λαχτάρα. Άλλα μας υποδέχτηκαν  με ένα τραγούδι, άλλα με ένα χορό, άλλα με τοπικά κεράσματα, άλλα με δικές τους χειροτεχνίες και όλα μαζί  με ένα ζεστό καλωσόρισμα. »
Η κ. Σκανδάλη Σωτηρία αναφέρει:
«Οι συνάδελφοι ήταν απλοί και αληθινοί σαν εμάς. Είχαν ετοιμάσει σε συνεργασία με τοπικούς συλλόγους και με τους μαθητές κάποιων τάξεων μία σχολική εκδήλωση με έθιμα της περιοχής τους. Μας ξενάγησαν σε τουριστικά θέρετρα γύρω από τη Manresa, κάναμε μία σύντομη γνωριμία με εκπρόσωπο του Δημάρχου, επισκεφτήκαμε τα μουσεία τους και ενημερωθήκαμε για την ιστορία της πόλης. Οι φωτογραφίες βγάλαμε από τις καθημερινές μας περιηγήσεις στους δρόμους της πόλης αποτυπώνουν τις εμπειρίες και τις αναμνήσεις μας.»
Η κ. Καψάλη Δέσποινα είπε:
«Το ταξίδι στην Ισπανία ήταν μία πολύ σημαντική εμπειρία για όλους μας. Μία εμπειρία που σίγουρα θα μας δώσει ιδέες και ώθηση για περισσότερη δράση σε όλους τους τομείς της εκπαιδευτικής διαδικασίας.»
 Ο διευθυντής του σχολείου κ. Σμάλης Θανάσης:
" Το σχολείο στη Manresa είναι πολυπολιτισμικό. Από τους 240 μαθητές πάνω από τους 200 προέρχονται από άλλες χώρες. Πολυπολιτισμική είναι και η κοινωνία της πόλης.  Όλοι μαζί κατορθώνουν και ζουν χωρίς προβλήματα  αρμονικά.
Είχα την τύχη πέρυσι τέτοιο καιρό στα πλαίσια του προγράμματος να ταξιδέψω  και στην Πολωνία. Οι εμπειρίες που αποκομίζεις είναι πολύτιμες και βοηθούν στο να μεταφέρεις προτάσεις, ιδέες, καινοτόμες  δράσεις και στη δική σου χώρα.  Γνωρίζεις τις χώρες  μέσα από μέσα από την καθημερινότητα των μαθητών και των εκπαιδευτικών, συζητάς μαζί τους, συνεργάζεσαι, αλληλεπιδράς  και αυτό πραγματικά είναι πολύ σπουδαίο".
Ο κ. Τζεράκης Θωμάς:
" Είναι η δεύτερη φορά που επισκέπτομαι την Ισπανία, αλλά πρώτη στα πλαίσια εκπαιδευτικού προγράμματος και η εμπειρία ήταν πολύ διαφορετική, χρήσιμη και πολύτιμη. Μέσα από αυτού του είδους τα προγράμματα γνωρίζεις τη νοοτροπία, την κουλτούρα και τα διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών που επισκέπτεσαι.
    Πέρα από αυτά που ανάφεραν οι συνάδελφοι, αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει είναι οι άρτιες υλικοτεχνικές  υποδομές  και η πλήρης στελέχωση του σχολείου. Ανοιχτό και κλειστό γυμναστήριο, βιβλιοθήκη, αίθουσα υπολογιστών και μουσικής, εστιατόριο, μαγειρείο καθώς και τμήμα ένταξης, τάξη υποδοχής και ένα πλήθος βοηθητικού προσωπικού διαφόρων ειδικοτήτων που υποστηρίζουν το καθημερινό έργο των εκπαιδευτικών''. 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου