Βάσει αυτής της ιστορικής φράσης ως επιτραπέζιο παιχνίδι επιλέχθηκαν «οι κύβοι» (τα ζάρια) που έπαιζαν οι αρχαίοι Έλληνες και Ρωμαίοι.
Το παιχνίδι παίζεται με δύο ζάρια, στο ένα ζάρι αναγράφονται
λέξεις (που έχουν ένα κοινό θέμα) στα Αγγλικά και στο άλλο οι ονομασίες των
γλωσσών από τις μητρικές γλώσσες τρων μαθητών. Ο παίχτης, αφού ρίξει τα δύο
ζάρια, θα πρέπει να πει τη λέξη που έφερε το ένα ζάρι στη γλώσσα που έφερε το
άλλο. Στην τηλεδιάσκεψη των εταίρων (στις
20/5/2022) αποφασίστηκαν από κοινού τα βήματα της δράσης, επιλέχθηκαν τα συνεργατικά
εργαλεία που θα χρησιμοποιούνταν (jamboard και tinkercad) και έγινε μία παρουσίαση του τρόπου
σχεδίασης τρισδιάστατων μοντέλων από το Ιταλικό σχολείο.
Αποτελέσματα της δράσης:
Οι μαθητές αναζήτησαν πληροφορίες για το ιστορικό για το ιστορικό πλαίσιο της φράσης "Ο κύβος ερρίφθη" και την έγραψαν/ πρόφεραν στις διάφορες γλώσσες (διδακτικό αντικείμενο: Γλώσσα, Ιστορία, Αγγλικά).
Οι μαθητές εξερεύνησαν τις τρεις διαστάσεις και τα γεωμετρικά στερεά και προσπάθησαν να τα σχεδιάσουν χρησιμοποιώντας τις αρχές τις προοπτικής (διδακτικό αντικείμενο: Μαθηματικά, Εικαστικά).
Οι μαθητές συνεργαζόμενοι σε διακρατικές ομάδες έφτιαξαν ένα ηλεκτρονικό πολυγλωσσικό λεξικό αποτελούμενο από τρεις ενότητες (χαιρετισμοί, οικογένεια, αριθμοί) στο οποίο οι λέξεις μεταφράστηκαν σε όλες τις μητρικές γλώσσες των μαθητών και στα Αγγλικά (διδακτικό αντικείμενο: ΤΠΕ, Αγγλικά).
Οι δάσκαλοι των δύο σχολείων συνεργαζόμενοι διαδικτυακά
δημιούργησαν στο λογισμικό σχεδίασης ως πρότυπο το ένα ζάρι που θα αναγράφει τις μητρικές γλώσσες των
μαθητών.
Οι μαθητές συνεργαζόμενοι διαδικτυακά σε τρεις διακρατικές ομάδες έφτιαξαν στο ίδιο λογισμικό από ένα ζάρι που αναγράφει στα Αγγλικά έξι λέξεις από μία ενότητα του ηλεκτρονικού πολυγλωσσικού λεξικού και εκτύπωσαν τα ζάρια (διδακτικό αντικείμενο: ΤΠΕ).
Στο σημείο αυτό πολύτιμοι βοηθοί μας στην όλη προσπάθεια ήταν ο μαθητής της ΣΤ΄ Παναγιώτης και ο Δημήτρης Χατζησάββας (απόφοιτος του σχολείου και σημαντικός/ βασικός συνεργάτης μας και τεχνικός υποστήριξης σε θέματα τεχνολογίας). Τους ευχαριστούμε θερμά και τους δύο!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου