Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2015

"Δημοσιογράφοι εν δράσει..." - Εκδρομή στη Λυδία και στα Λασπόλουτρα Κρηνίδων




   Για τη σχολική χρονιά 2015 – 2016 οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης υλοποιούν το Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων «Δημοσιογράφοι εν δράσει…». Πρόκειται για ένα πρόγραμμα κατά το οποίο η Παιδαγωγική Φρενέ συναντά την Κριτική Παιδαγωγική μέσα από κοινωνικοεποικοδομητικές και κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις, σε ένα πλαίσιο συνεργατικής, διερευνητικής και διαφοροποιημένης διδασκαλίας, με την παράλληλη δημιουργική ένταξη και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην παιδαγωγική διαδικασία. Ο βασικός στόχος είναι η παραγωγή γραπτού λόγου να ξεφύγει από τα στεγανά πλαίσια της σχολικής τάξης και να ενταχθεί σε πραγματικά  - αυθεντικά πλαίσια επικοινωνίας. Οι μαθητές πλέον δεν γράφουν κάτι που προορίζεται να διαβαστεί μόνο από τον δάσκαλο ή τους συμμαθητές τους, αλλά από πραγματικό κοινό. Για αυτό το λόγο έχει δημιουργηθεί από τη δασκάλα της τάξης ένας διδαδικτυακός τόπος όπου οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα, συνεργαζόμενοι, ο καθένας από το σπίτι του, να δημιουργήσουν από κοινού διάφορα συνεργατικά κείμενα. Η αξιολόγηση των κειμένων από τη δασκάλα, η ανατροφοδότηση της διαδικασίας και η αυτοδιόρθωση των κειμένων από τους ίδιους τους μαθητές γίνεται κατ΄ αυτόν τον τρόπο. Η κοινοποίηση των κειμένων θα γίνεται σταδιακά από το σχολικό ιστολόγιο, ενώ οι συνολικές εργασίες κάθε μήνα θα συγκεντρώνονται και θα δημοσιεύονται με τη μορφή Σχολικού Περιοδικού.

    Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές:
  • ασχολούνται συνεργατικά με τις διάφορες ασκήσεις παραγωγής γραπτού λόγου που προβλέπονται από το Αναλυτικό Πρόγραμμα της τάξης. Το θέμα του εκάστοτε κειμένου τροποποιείται με κατάλληλο τρόπο και αφορά κάποιο πραγματικό γεγονός. Το ίδιο το κείμενο γράφεται με σκοπό την κοινοποίησή του στο σχολικό ιστολόγιο. Έτσι επιτυγχάνεται η δημιουργία εσωτερικών κινήτρων στους μαθητές για την ενασχόλησή τους με τη δεδομένη εργασία. 
  • μετατρέπονται σε μικρούς δημοσιογράφους, φωτογραφίζουν και περιγράφουν τα διάφορα συμβάντα της σχολικής ζωής (εκπαιδευτικές εκδρομές, σχολικές εκδηλώσεις...).
  • επιλέγουν θέματα που τους αρέσουν και τους ενδιαφέρουν, βάσει της ύλης των διάφορων μαθημάτων της τάξης, διερευνούν στο διαδίκτυο, συλλέγουν πληροφορίες, συνθέτουν ομαδικές εργασίες και τις ανακοινώνουν στο σχολικό περιοδικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου