Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

Comenius - Η εφημερίδα "ΑΙΧΜΗ" για την επίσκεψη στην Κωνσταντινούπολη

Η τοπική εφημερίδα "Αιχμή" στις 11 Ιουνίου 2013 έγραψε για την επίσκεψη του σχολείου στην Τουρκία (20-24 Μαΐου 2013) που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius:

Το Δημοτικό Σχολείο Νέας Καρυάς στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Comenius στην Κωνσταντινούπολη, 20 - 24 Μαΐου 2013

Στην Κωνσταντινούπολη κατά το χρονικό διάστημα 20 ως  24 Μαΐου 2013 τα εταιρικά σχολεία που συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius τίτλο «A Culture Rainbow Around Europe» πραγματοποίησαν την τέταρτη και τελευταία συνάντησή τους.
 Αυτή τη φορά την αντιπροσωπία του Δημοτικού Σχολείου Νέας Καρυάς  την αποτελούσαν  εκπαιδευτικοί αλλά και μαθητές της ΣΤ΄ τάξης.
Συνοπτικό πρόγραμμα εργασιών:
20-5-2013
Ø    Αναχώρηση το πρωί από το σχολείο, άφιξη το μεσημέρι στην Κωνσταντινούπολη.
Ø    Πρώτος σταθμός το πάρκο Miniatürk που βρίσκεται στο τέλος του Κεράτιου Κόλπου, ένας θαυμάσιος τόπος με μινιατούρες από διάφορα μνημεία και αξιοθέατα της Τουρκίας.
Ø    Επόμενος σταθμός ο λόφος Pierre Lotti, όπου οι οικοδεσπότες μας πρόσφεραν το παραδοσιακό τους τσάι, έχοντας θέα όλο τον Κεράτιο Κόλπο.

21-5-2013
Η δεύτερη μέρα του προγράμματος στην Κωνσταντινούπολη περιελάμβανε και πάλι περιηγήσεις και ξεναγήσεις σε αξιοθέατα της Πόλης.
Ø    Αρχικά επισκεφτήκαμε την Αιγυπτιακή Αγορά, γνωστή και ως  Αγορά των Μπαχαρικών, όπως και την Κλειστή Αγορά (Καπαλί Τσαρσί).
Ø    Στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στη Δεξαμενή του Ιουστινιανού(Βασιλική Στέρνα)
Ø    Η σημαντικότερη στιγμή της μέρας ήταν η επίσκεψή μας στο μεγαλοπρεπή ναό της Αγίας- Σοφίας, το θρησκευτικό λίκνο  όλου του χριστιανικού κόσμου.
Ø    Ακολούθησε μία μικρή κρουαζιέρα στα νερά του Βοσπόρου μεταξύ της ευρωπαϊκής και ασιατικής πλευράς της Πόλης.
Ø    Θαυμάσαμε πανοραμικά τη θέα όλης της Κωνσταντινούπολης και απολαύσαμε το ηλιοβασίλεμα από τον Πύργο του Γαλατά, που δεσπόζει στη συνοικία του «Πέραν».

22-5-2013

Το πρωί πήγαμε στην Τσατάλτζα, την έδρα της περιφέρειας όπου ανήκει το σχολείο, και πραγματοποιήθηκαν οι εθιμοτυπικές συναντήσεις με τις αρχές του τόπου.
Ø    Συναντηθήκαμε με το Διευθυντή Εκπαίδευσης,
Ø    το Δήμαρχο της πόλης
Ø    και το Νομάρχη της Τσατάλτζας.

Επιστρέψαμε στην Κωνσταντινούπολη και ξεναγηθήκαμε:
Ø    στο παλιό παλάτι των Σουλτάνων, το Τοπ Καπί, χτισμένο στην άκρη της χερσονήσου.
Ø    Κατόπιν πήγαμε στο Μπλε Τζαμί, που βρίσκεται απέναντι από την Αγία Σοφία.
Ø    Η μέρα έκλεισε με την περιήγησή μας στο χώρο του Ιππόδρομου.

23-5-2013

Την  Πέμπτη επισκεφτήκαμε το Δημοτικό Σχολείο του Karacaköy, όπου μας υποδέχτηκαν οι εκπαιδευτικοί και μαθητές του σχολείου. Περιηγηθήκαμε στο χώρο και  περάσαμε από όλες τις αίθουσες, όπου οι μαθητές είχαν ετοιμάσει  κάποιο δρώμενο ή τραγούδι, προσφέροντάς μας παράλληλα ως αναμνηστικό δώρο δικές τους δημιουργίες. Ιδιαίτερα για τις ανάγκες της Ευρωπαϊκής Μέρας, της τελευταίας δράσης του προγράμματος,  στήθηκε ένα ελληνικό περίπτερο με προϊόντα από τον τόπο μας που πρόσφεραν παραγωγοί της περιοχής και απέσπασε τις καλύτερες εντυπώσεις. Τους ευχαριστούμε θερμά για την ευγενική χορηγία τους.
    Έπειτα στην αυλή του σχολείου ακολούθησε η κεντρική εκδήλωση  με παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια από την Πολωνία, την Ισπανία , την Ελλάδα και φυσικά την Τουρκία, την οποία παρακολούθησαν ο Νομάρχης, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, ο Πρόεδρος του χωριού και πλήθος γονέων.
Το βράδυ έγινε η καθιερωμένη δεξίωση προς τιμή των ξένων αποστολών σε ένα εξοχικό κέντρο της περιοχής.

24-5-2013
Συνάντηση όλων των εταίρων, συζήτηση και αξιολόγηση του προγράμματος. Τέλος του προγράμματος- αποχαιρετισμός αποστολών.
   Ελεύθεροι από τις υποχρεώσεις του προγράμματος, επισκεφθήκαμε :
Ø    Το Ζωγράφειο Σχολείο, ένα από τα πέντε ελληνικά σχολεία που υπάρχουν στην Πόλη.
Ø    Την  Πατριαρχική Μεγάλη του Γένους Σχολή στο Φανάρι, στην κορυφή του πέμπτου λόφου της Πόλης και πολύ κοντά στο Πατριαρχείο.  Από το 1454 λειτουργεί σχεδόν αδιαλείπτως, παρέχοντας υψηλού επιπέδου μόρφωση στους Έλληνες, και όχι μόνο, μαθητές της.
Ø    Το ναό της Παναγίας της Μουχλιώτισσας (των Μογγόλων ).
Ø    Το  Οικουμενικό Πατριαρχείο το οποίο απετέλεσε, κατά τη διάρκεια της μακράς του ζωής, το Κέντρο, αλλά και το θεματοφύλακα, της θρησκευτικής και εθνικής ζωής  των Ελλήνων, αλλά και όλων των Ορθοδόξων λαών της περιοχής  μέχρι τις μέρες μας.
Με  συγκίνηση προσκυνήσαμε  στον πατριαρχικό ναό του Αγίου Γεωργίου και ξεκινήσαμε το ταξίδι της επιστροφής.

Ο διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Νέας Καρυάς κ. Σμάλης Αθανάσιος είπε για το πρόγραμμα:
" Το Comenius είναι ένα επιδοτούμενο ευρωπαϊκό πρόγραμμα σχολικής εκπαίδευσης που αποβλέπει στην σύμπραξη σχολείων από διαφορετικές χώρες με σκοπό να υλοποιήσουν από κοινού δράσεις πάνω σε ένα ορισμένο θέμα.
Το σχολείο μας συμμετείχε σε ένα πολιτιστικό   πρόγραμμα με τίτλο «A Culture Rainbow Around Europe». Στο ταξίδι στην  Τουρκία συμμετείχαν 8 εκπαιδευτικοί και 8 μαθητές."