Τρίτη 20 Αυγούστου 2013

Comenius - Οι δηλώσεις των εκπαιδευτικών στην εφημερίδα "ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΝΕΣΤΟΥ" για την επίσκεψη στην Κωνσταντινούπολη

Στην Κωνσταντινούπολη γράφτηκε ο επίλογος του προγράμματος " Comenius"

Με εκπαιδευτικούς και μαθητές η συμμετοχή του Δημοτικού Σχολείου Νεάς Καρυας

Η τοπική εφημερίδα "ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΝΕΣΤΟΥ" στις 26 Ιουνίου 2013 φιλοξένησε δηλώσεις των εκπαιδευτικών  του σχολείου που συμμετείχαν  στην επίσκεψη  στην Τουρκία (20-24 Μαΐου 2013) που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius. Συγκεκριμένα το άρθρο γράφει:

Το πρόγραμμα με τίτλο «A Culture Rainbow Around Europe» διήρκησε δύο χρόνια και έκλεισε με τη συνάντηση στην Τουρκία.  Αυτή τη φορά την αντιπροσωπεία του Δημοτικού Σχολείου Νέας Καρυάς δεν την αποτελούσαν μόνο εκπαιδευτικοί αλλά και μαθητές της ΣΤ΄ τάξης.
Το συνοπτικό πρόγραμμα εργασιών:

20-5-2013
Αναχώρηση το πρωί από το σχολείο, άφιξη το μεσημέρι στην Κωνσταντινούπολη.
Πρώτος σταθμός το πάρκο Miniatürk που βρίσκεται στο τέλος του Κεράτιου Κόλπου, ένας θαυμάσιος τόπος με μινιατούρες από διάφορα μνημεία και αξιοθέατα της Τουρκίας.
  Επόμενος σταθμός ο λόφος Pierre Lotti, όπου οι οικοδεσπότες μας πρόσφεραν το παραδοσιακό τους τσάι, έχοντας θέα όλο τον Κεράτιο Κόλπο.

21-5-2013
Η δεύτερη μέρα του προγράμματος στην Κωνσταντινούπολη περιελάμβανε και πάλι περιηγήσεις και ξεναγήσεις σε αξιοθέατα της Πόλης.
  Αρχικά επισκεφτήκαμε την Αιγυπτιακή Αγορά, γνωστή και ως  Αγορά των Μπαχαρικών, όπως και την Κλειστή Αγορά (Καπαλί Τσαρσί).
   Στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στη Δεξαμενή του Ιουστινιανού(Βασιλική Στέρνα)
  Η σημαντικότερη στιγμή της μέρας ήταν η επίσκεψή μας στο μεγαλοπρεπή ναό της Αγίας- Σοφίας, το θρησκευτικό λίκνο  όλου του χριστιανικού κόσμου.
   Ακολούθησε μία μικρή κρουαζιέρα στα νερά του Βοσπόρου μεταξύ της ευρωπαϊκής και ασιατικής πλευράς της Πόλης.
   Θαυμάσαμε πανοραμικά τη θέα όλης της Κωνσταντινούπολης και απολαύσαμε το ηλιοβασίλεμα από τον Πύργο του Γαλατά, που δεσπόζει στη συνοικία του «Πέραν».

22-5-2013

Το πρωί πήγαμε στην Τσατάλτζα, την έδρα της περιφέρειας όπου ανήκει το σχολείο, και πραγματοποιήθηκαν οι εθιμοτυπικές συναντήσεις με τις αρχές του τόπου.
  Συναντηθήκαμε με το Διευθυντή Εκπαίδευσης,
  το Δήμαρχο της πόλης
  και το Νομάρχη της Τσατάλτζας.

Επιστρέψαμε στην Κωνσταντινούπολη και ξεναγηθήκαμε:
στο παλιό παλάτι των Σουλτάνων, το Τοπ Καπί, χτισμένο στην άκρη της χερσονήσου.
 Κατόπιν πήγαμε στο Μπλε Τζαμί, που βρίσκεται απέναντι από την Αγία Σοφία.
  Η μέρα έκλεισε με την περιήγησή μας στο χώρο του Ιππόδρομου.

23-5-2013

Την  Πέμπτη επισκεφτήκαμε το Δημοτικό Σχολείο του Karacaköy, όπου μας υποδέχτηκαν οι εκπαιδευτικοί και μαθητές του σχολείου. Περιηγηθήκαμε στο χώρο και  περάσαμε από όλες τις αίθουσες, όπου οι μαθητές είχαν ετοιμάσει  κάποιο δρώμενο ή τραγούδι, προσφέροντάς μας παράλληλα ως αναμνηστικό δώρο δικές τους δημιουργίες. Ιδιαίτερα για τις ανάγκες της Ευρωπαϊκής Μέρας, της τελευταίας δράσης του προγράμματος,  στήθηκε ένα ελληνικό περίπτερο με προϊόντα από τον τόπο μας που πρόσφεραν παραγωγοί της περιοχής και απέσπασε τις καλύτερες εντυπώσεις. Τους ευχαριστούμε θερμά για την ευγενική χορηγία τους.
    Έπειτα στην αυλή του σχολείου ακολούθησε η κεντρική εκδήλωση  με παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια από την Πολωνία, την Ισπανία , την Ελλάδα και φυσικά την Τουρκία, την οποία παρακολούθησαν ο Νομάρχης, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, ο Πρόεδρος του χωριού και πλήθος γονέων.
Το βράδυ έγινε η καθιερωμένη δεξίωση προς τιμή των ξένων αποστολών σε ένα εξοχικό κέντρο της περιοχής.

24-5-2013
Συνάντηση όλων των εταίρων, συζήτηση και αξιολόγηση του προγράμματος. Τέλος του προγράμματος- αποχαιρετισμός αποστολών.
   Ελεύθεροι από τις υποχρεώσεις του προγράμματος, επισκεφθήκαμε :
   Το Ζωγράφειο Σχολείο, ένα από τα πέντε ελληνικά σχολεία που υπάρχουν στην Πόλη.
   Την  Πατριαρχική Μεγάλη του Γένους Σχολή στο Φανάρι, στην κορυφή του πέμπτου λόφου της Πόλης και πολύ κοντά στο Πατριαρχείο.  Από το 1454 λειτουργεί σχεδόν αδιαλείπτως, παρέχοντας υψηλού επιπέδου μόρφωση στους Έλληνες, και όχι μόνο, μαθητές της.
     Το ναό της Παναγίας της Μουχλιώτισσας (των Μογγόλων ).
     Το  Οικουμενικό Πατριαρχείο το οποίο απετέλεσε, κατά τη διάρκεια της μακράς του ζωής, το Κέντρο, αλλά και το θεματοφύλακα, της θρησκευτικής και εθνικής ζωής  των Ελλήνων, αλλά και όλων των Ορθοδόξων λαών της περιοχής  μέχρι τις μέρες μας.
Με  συγκίνηση προσκυνήσαμε  στον πατριαρχικό ναό του Αγίου Γεωργίου και ξεκινήσαμε το ταξίδι της επιστροφής.

Δηλώσεις των εκπ/κών που συμμετείχαν στο ταξίδι:

Η κ. Καψάλη Δέσποινα  δήλωσε μετά την επιστροφή της από το ταξίδι στην Τουρκία :
" Ευχαριστούμε τους Τούρκους συναδέλφους  για την φιλοξενία τους.  Ήταν συνεχώς δίπλα μας, κάνοντας  πάντα το καλύτερο για μας. Ιδιαίτερη συγκίνηση ένιωσα κατά την επίσκεψή μας στα δύο ελληνικά σχολεία της Πόλης, στο Ζωγράφειο Λύκειο και στη Μεγάλη του Γένους Σχολή."

Ο διευθυντής του σχολείου κ. Σμάλης Θανάσης:

" Τα ευρωπαϊκά προγράμματα αυτού του είδους αποτελούν θαυμάσιες ευκαιρίες για εκπαιδευτικούς και μαθητές . Γνωρίζουν εκπαιδευτικά συστήματα και την καθημερινή σχολική πρακτική άλλων λαών με διαφορετική κουλτούρα και νοοτροπία.

Ο κ. Τζεράκης Θωμάς:
" Μετά το τέλος του προγράμματος τα συναισθήματά μου είναι ανάμεικτα. Χαρούμενος για τα δυο θαυμάσια χρόνια που περάσαμε, αλλά και στενοχώρια γιατί με την τελευταία συνάντηση στην Τουρκία ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα".

Ο κ. Τσιλτσίδης Γιώργος:
"Τα εκπαιδευτικά  αυτά προγράμματα ενδυναμώνουν τις σχέσεις και τους δεσμούς των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας των ευρωπαϊκών χωρών και ενισχύουν  τη διαμόρφωση της συνείδησης του Ευρωπαίου πολίτη".

Η κ. Πατρωνούδη Σοφία:  " Ήταν η πρώτη μου εμπειρία σε τέτοιου είδους προγράμματα, ελπίζω όχι και η τελευταία.  Μου άρεσε ιδιαίτερα η συνεργασία και η αλληλεπίδραση με τους εκπαιδευτικούς των άλλων χωρών.  Ευχαριστούμε θερμά τους Τούρκους συναδέλφους για την άψογη φιλοξενία."

Η κ. Μορφοπούλου Φωτεινή: " Το ταξίδι στην Πόλη ήταν μοναδικό. Χρώματα, αρώματα και μυρουδιές πλημμύριζαν στις υπαίθριες αγορές.  Απίστευτη συγκίνηση στα ελληνορθόδοξα βυζαντινά μνημεία. Μοναδική εμπειρία για όλους μας και για τους μαθητές μας το καλύτερο μάθημα ιστορίας".

Η κ. Δεληγιάννη Βαΐτσα:  "  Οι Τούρκοι συνάδελφοι μας υποδέχτηκαν εγκάρδια στο σχολείο τους.  Η φιλοξενία και η αγάπη που μας πρόσφεραν αυτές τις ημέρες αξίζουν ένα μεγάλο ευχαριστώ. Τα συναισθήματα ιδιαίτερα και πολυποίκιλα.  Μια πόλη που όλοι μας λατρέψαμε".

Η κ. Αντεδάκη Ευαγγελία:  " Οι εντυπώσεις από την Κωνσταντινούπολη είναι πλούσιες και πολύχρωμες. Εικόνες βυζαντινού μεγαλείου και ορθόδοξης πίστης βαθιά ριζωμένης στο πέρασμα των αιώνων. Δάσκαλοι και μαθητές γυρίσαμε γεμάτοι όμορφα συναισθήματα και ανεξίτηλες αναμνήσεις".