Τετάρτη 18 Ιουλίου 2018

Ευρωπαϊκό eTwinning πρόγραμμα: Travelling Around Europe – Young Time Travellers No 5 (Ταξιδεύοντας στην Ευρώπη – Οι Μικροί Χρονοταξιδιώτες Νο 5) - Συνοπτική Παρουσίαση


Το φετινό ταξίδι των «Μικρών Χρονοταξιδιωτών» έφτασε στο τέλος του. Ο απολογισμός; Το αποτέλεσμα ξεπέρασε κατά πολύ τις αρχικές μας προσδοκίες! Αφού οι μαθητές χωρίστηκαν σε διακρατικές ομάδες εργασίας και ετοίμασαν το ηλεκτρονικό «διαβατήριο» του σχολείου τους, ξεκίνησαν το μαγευτικό ταξίδι τους στη λαογραφία και τον πολιτισμό των πέντε χωρών συνεργασίας. Στην Αρχαία Ελλάδα, γνώρισαν τον Πυθαγόρα, έφτιαξαν τη «Δίκαιη Κούπα» του και με ένα χάρτινο καραβάκι έβαλαν ρότα για την Ιταλία του 1950. Εκεί τραγούδησαν το γνωστό ιταλικό τραγούδι “Volare” (πετάω) και πέταξαν με ένα χάρτινο αεροπλάνο ως την μακρινή Καταλονία. Προσγειώθηκαν περίπου στο 1150μ.Χ., στο συμπόσιο του Ραϊμόνδου Βερεγγάριου του Δ΄ της Βαρκελώνης, όπου χόρεψαν τον παραδοσιακό «Χορό των Μπαστουνιών». Από εκεί με έναν πύραυλο κίνησαν για τη σύγχρονη Πολωνία όπου μαγείρεψαν το γευστικότατο παραδοσιακό φαγητό, σνίτσελ με πατάτες. Τέλος στην Ουκρανία κατασκεύασαν και φόρεσαν το χαρακτηριστικό στεφάνι από λουλούδια που συνοδεύει την παραδοσιακή φορεσιά, μαθαίνοντας παράλληλα για τις ιστορίες και τους θρύλους που έχουν πλεχτεί γύρω από αυτό. Ένα υπέροχο ταξίδι στον χώρο και τον χρόνο… ένα πολυδιάστατο ταξίδι στις επιστήμες, στις τέχνες, στη λαογραφία των διάφορων πολιτισμών!

Δράσεις – Τρόπος Εργασίας
Οι δράσεις του έργου ήταν οι εξής:
Α) Λογότυπο. Το λογότυπο του έργου ήταν μία συνεργατική δημιουργία. Τα σχολεία επιμελήθηκαν ένα διαφορετικό μέρος αυτού. Το αποτέλεσμα ήταν ένα κολάζ όλων των προτάσεων.
Β) Διαδικτυακά Παιχνίδια. Οι μαθητές έπαιξαν και διαγωνίστηκαν στο διαδικτυακό παιχνίδι γνώσεων «Time Μachine» (Χρονομηχανή) σχετικά με την ιστορία της ΕΕ.
Γ) Το ταξίδι στους πολιτισμούς. Κατά τη διάρκεια του έργου οι μαθητές ταξίδεψαν στις πέντε χώρες συνεργασίας και γνώρισαν τον πολιτισμό τους. Πρόκειται για μια διαθεματική προσέγγιση της ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς μέσα από με την ενεργό συμμετοχή και συνεργασία των μαθητών, καθώς όλες οι δραστηριότητες επιλέχθηκαν, παρουσιάστηκαν και υλοποιήθηκαν από τους μαθητές. Το ταξίδι των «Μικρών Χρονοταξιδιωτών» είχε πέντε σημεία – σταθμούς όσες και οι χώρες συνεργασίας.  Σε κάθε χώρα – σταθμό οι μαθητές της εκάστοτε χώρας επέλεγαν μία δραστηριότητα σχετική με την κουλτούρα / τη λαογραφία / τα επιστημονικά επιτεύγματα κτλ. της πατρίδας τους την οποία έπρεπε να υλοποιήσουν οι υπόλοιποι μαθητές των άλλων σχολείων για να κερδίσουν στο ηλεκτρονικό διαβατήριό τους μία σφραγίδα φιλοτεχνημένη από τους ίδιους τους μαθητές της χώρας υποδοχής. Τη συνέχεια του ταξιδιού σηματοδοτούσε ένα γράμμα που ετοίμαζαν οι μαθητές του σχολείου υποδοχής, στο οποίο εσώκλειαν το μέσο μεταφοράς που είχαν επιλέξει και κατασκευάσει και με το οποίο η συντροφιά των «Μικρών Χρονοταξιδιωτών» θα συνέχιζε το ταξίδι της. Το γράμμα αυτό έφτανε στο σχολείο της επόμενης χώρας σταθμού και έτσι συνεχιζόταν το ταξίδι μέχρι να ολοκληρωθεί ο κύκλος. Σκοπός των σχολείων ήταν να ολοκληρώσουν το ταξίδι τους έχοντας συλλέξει στο διαβατήριό τους όσο το δυνατόν περισσότερες σφραγίδες.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις δράσεςι του έργου μπορείτε α βρείτε στην παρακάτω διεύθυνση:
 https://twinspace.etwinning.net/49769/home

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου